Igor Janckulík

Chcete mať pravidelný prehľad o novinkách? Sledujte ma na Facebooku:

Tunel Višňové: Drahá chyba, za ktorú nik nenesie zodpovednosť

Zastavenie všetkých prác na diaľničnom úseku D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala vrátane tunela Višňové nás stálo obrovské peniaze. Medzi rokmi 2019 – 2021 sa na stavbe nepohol ani kameň. A účet? Desiatky miliónov eur navyše.

Katastrofálne následky sa začali 5. decembra 2018, keď premiér Peter Pellegrini a minister dopravy Arpád Érsek vrtuľníkovým náletom prileteli na kontrolu staveniska. Po ich návšteve sa vláda v marci 2019 rozhodla, že ukončí zmluvu so zhotoviteľom. Výsledok?

Stavba sa nielen predražila, ale nastali aj obrovské materiálne škody.
▪️ Mostné prefabrikované nosníky vyrobené v Senci (dĺžka 39 m) už nebolo možné použiť.
▪️ Nosníky museli rozpíliť a previesť do Liptovského Mikuláša – prevoz stál cca 500 000 €.
▪️ Na pozemkoch NDS skončilo vyše 500 kusov nosníkov – každý s váhou cez 20 ton.
▪️ NDS zaplatila za nosníky dvakrát – staré neboli použité, nové navrhol nový zhotoviteľ.

Čo bude ďalej?
NDS údajne zvažuje, že celý areál v Liptovskom Mikuláši s lukratívnymi pozemkami predá aj s nosníkmi, keďže ich nevie použiť ani predať. Riešenia by aj boli, nosníky by sa mohli napríklad darovať obciam na spevnenie svahov, alebo na premostenie menších vodných tokov pre cyklotrasy.

A to nie je všetko. Vedenie NDS plánuje aj odpredaj materiálu (pižmo – pilier železničný mostný – mostné konštrukcie), ktoré sú potrebné pri výstavbe nových mostných objektov.

Aj takéto lajdácke rozhodnutia spôsobili oneskorenie a predraženie diaľnic či rýchlostných ciest, ktoré mohli byť užívané občanmi už skôr. „V štáte bez zodpovednosti sú najväčší hrdinovia tí, čo najviac pokazili.“

Zdieľať na sociálnych sieťach!
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
Email

Igor Janckulík

podpredseda KDH
poslanec NR SR
poslanec ŽSK

© 2025 Igor Janckulík Vytvorili v LabZone

Adresa:

Sociálne siete